El objetivo principal del estudio fue analizar las características de los problemas aditivos y multiplicativos en los libros de texto de matemáticas de Educación Primaria publicadas en cuatro editoriales representativas de España y Paraguay. Los resultados muestran que los problemas más numerosos que aparecen en los libros de texto coinciden con los más sencillos de resolver. Los libros de texto presentan los problemas con un carácter estereotipado y se utilizan únicamente para el aprendizaje del cálculo y las operaciones.
The main goal of the study was to analyze the characteristics of the word problems additive and multiplicative in the books of text mathematics textbooks of Primary Education published in four representative editorials of Spain and Paraguay. Results showed that the most of the problems that appear in the textbooks coincide with the easiest to solve of solving. Textbooks that in fact present the problems with a stereotyped character usually uses them as an exercise for learning calculus and operations and generally as exercise of the.
Keywords: additive structure, difficulty level, multiplicative structure, textbooks, word problems solving.
Depósito Legal: Nº (en trámite) | |
ISSN 2218-0559 (Digital CD ROM) | |
e-ISSN 2220-9026 Eureka (Asunción. En línea) |